Spēles stāsts 

Trauksmes cēlājs ir neredzams supervaronis, kurš aizstāv un iestājas par savas darba vietas vērtībām: atklātība, godīgums, taisnīgums, vienlīdzīga attieksme, veselība, dažādība, labklājība,.u.c.. Trauksmes cēlājs prot analizēt dažādas situācijas, atpazīt un saskatīt situāciju būtību un pieņemt lēmumu par labāko risinājumu. Trauksmes cēlājs prot atšķirt, kuras situācijas apdraud un rada riskus, bet kuras nē. Par kurām situācijām celt trauksmi, par kurām nē. Trauksmes cēlājs zina, kuros gadījumos risinājums meklējams savā darba vietā, bet kuros gadījumos pēc palīdzības jāvēršas atbildīgajā institūcijā.

Katrs spēlētājs kļūst par spēles supervaroni. Tā uzdevums ir sadarboties ar citiem supervaroņiem, aizstāvēt vērtības, atbilstoši rīkoties un padarīt sev apkārtējo vidi labāku, tadējādi veicinot darba vietas ilgtspējas mērķu sasniegšanu.


Spēles "Trauksmes cēlājs" apraksts

Kaut arī pasniegts viegli uztveramā, rotaļīgā un atraktīvā formā, tomēr spēles saturs ir nopietns un pamatots. Tas balstās likumdošanas un normatīvajos aktos, iekšējās kārtības noteikumos, risku izvērtēšanā, stratēģiskajos un rīcības plānos, kodeksos un reglamentējošā dokumentācijā. Spēles saturā pēc pasūtītāja izvēles -  pilnībā vai daļēji -  tiek iekļautas tēmas no 15 tematiskajiem blokiem:

Spēle pielietojama:

  • trauksmes celšanas mehānisma iedzīvināšanai, aktivizēšanai un uzturēšanai darba vietā; 
  • darbinieku iedrošināšanai būt aktīviem, uzņemties atbildību, rīkoties;
  • iekšējās komunikācijas  un informācijas aprites stiprināšanai
  • komandas saliedēšanai,
  • sadarbības un komunikācijas pilnveidošanai ar apakšuzņēmējiem un sadarbības partneriem.

Spēle ir simulācija. Spēlētāji mācās atpazīt un analizēt reālas ikdienas situācijas, izvērtē potenciālos apdraudējuma riskus. Pieņem lēmumus rīcībai un labākajiem risinājumiem. Spēles dalībnieks drīkst arī kļūdīties. Kļūdas tiek analizētas kopā ar citiem tās dalībniekiem un spēles vadītāju. Rezultātā tiek atrasti piemērotākie varianti un risinājumi katrai situācijai.


Vienlaikus ar zināšanu un pareizās rīcības apgūšanu tiek attīstītas darbinieka prasmes. Spēlētāji iemācās, attīsta un stiprina spējas:

  • analizēt darba ikdienas situācijas un atpazīt tajās potenciālos riskus;
  • diskutēt, argumentēt un lietišķi izteikt savu viedokli;
  • pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību par savu rīcību.

Spēles mērķis

Spēles mērķis ir iemācīties izprast situācijas būtību un atbilstoši tai pieņemt lēmumu par pareizāko un efektīvāko rīcību. 

Punktu skaitīšana un spēles beigas

Atbilstoši izstrādātajam algoritmam par katru pareizo atbildi spēlētāji iegūst punktus  2 kategorijās: izpratnes punkti un rīcības punkti. Spēle ir pabeigta pēc visu uzdevumu izspēles. Uzvarētājs ir spēlētājs, kurš summā ieguvis lielāko punktu skaitu.

Spēles komplekts

Komplektā ietilpst:

  • spēles laukums
  • situāciju kartītes
  • izprantes un rīcības punktu skaitīšanas kartītes
  • spēļu kauliņi
  • trauksmes zvans
  • spēles noteikumi un vadlīnijas ar pareizajām atbildēm


"Trauksmes cēlājs"  komanda

Spēli izstrādājusi AryGames Latvia komanda, prototipa izveidē sadarbojoties ar satura konsultantiem:

  • Spēles izstrāde, saturs  un mehānika - Krista Griķe, AryGames Latvia
  • Dizains un grafika -  AryGames Latvia dizaineri
  • Satura konsultante pretkorupcijas un atklātības jautājumos -  Inese Tauriņa, organizācija "Sabiedrība par atklātību - Delna" direktore, Alianses pret korupciju Latvijā vadītāja
  • Satura konsultante Korporatīvās sociālās atbildības un ilgtspējas jautājumi -  Agnese Alksne - Bensone, biedrība "Latvijas korporatīvās sociālās atbildības platforma" valdes priekšsēdētāja, SIA "Sustainability Partners" valdes locekle

Cenas, izstrāde un pasūtīšana

Spēle tiek izgatavota pēc individuāla pasūtījuma. Pēc Pasūtītāja izvēles spēles komplektācijā tiek iekļautas situāciju kartītes no 15 dažādiem tematiskajiem blokiem. Tās savstarpēji ērti kombinējamas, tādējādi komplektā iespējams iekļaut tieši savai darbības jomai aktuālās un būtiskās tēmas. Spēles metodika tiek pielāgota Pasūtītāja trauksmes celšanas mehānismam, iekšējai kārtībai un reglamentējošajai dokumentācijai. 

Spēles izgatavošana no pasūtījuma izdarīšanas brīža 4 - 6 mēneši. 

Katram pasūtījumam cena tiek noteikta atsevišķi, atbilstoši komplektācijai, izvēlētajiem materiāliem un tā brīža izejmateriālu cenām tirgū. Cenā tiek iekļauta apmācību vadītāja sagatavošana spēles vadīšanai. Komplektācijā ietilpst Licence spēles lietošanai mācību nolūkos. 

pasūtīt